Lägenheten

Så fort jag fick veta att Fredrik tog jobbet i Piteå så började jag processen med att sälja lägenheten eftersom det är dyrare för Fredrik att pendla till Piteå än för mig att pendla till Skellefteå då jag bara jobbar varannan vecka.  Mamma kom och hjälpte mig några dagar med att tapetsera om i kontoret då det var fullt med hål i väggarna även där. Direkt när det var klart så fixade jag mäklare, värderade, fick hit en fotograf som fotograferade och vipps var lägenheten ute till försäljning efter flera dagar med hårt arbete. Igår var det visning på lägenheten och det var bara två som hade anmält sig till visning vilket fick mig att oroa mig för vad vi skulle få för lägenheten. Idag började budgivningen och jag vaknade till ett sms från mäklaren att en av dom hade lagt ett bud på utgångspriset 695.000 och efter en timma hade ingen annan budat och då tänkte jag att vi skulle få nöja oss med endast utgångspriset vilket kändes tråkigt. Men så plingade det till i telefonen och då hade den andra som var på visningen lagt ett bud på 700.000 och så var budgivningen igång och den tog verkligen fart. På bara någon timma var buden uppe i 770.000 och jag tänkte åh nu är den snart uppe i vad vi hade önskat, alltså 800.000. Så mamma ringde och pratade med mig om att det var så kul att den gått upp till 770.000 och medan vi pratar så hör jag 800.00!! Då satt mamma på hemsidan och tryckte på uppdatera-knappen och då hade budet gått upp till vad vi ville ha för den. Det var jättekul! Men budgivningen stannade inte där utan just nu ligger budet på 840.000 och detta är bara första budgivningsdagen. Så vi får se om det stannar där eller om den andra budgivaren vill lägga in ett litet bud till. Det känns dock helt otroligt att vi fick så höga bud för det gör det så mycket enklare för oss att kunna köpa ett fint hus sen :D 

Här har ni iallafall lite bilder på hur lägenheten såg ut när vi köpte den och hur den ser ut nu när vi ska sälja den:D 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0