midsommar

Jag hade som tur var ledig-vecka under midsommar så jag fick verkligen njuta av ledigheten under midsommarafton. Vi firade midsommar två dagar vilket var riktigt roligt. På fredagen var vi hos Anders i deras förtält på Norrstrand och åt godmiddag och spelade spel med en härlig grupp människor. Det var lite knytkalas så vi stod för fördrink denna dag och då gjorde vi en drink med jordgubbar, contreu(apelsin-sprit), lime och sockerdricka och den blev riktigt god. Sen blev det grillat till middag och till efterrätt blev det en sommartårta som Lisa hade gjort och allt var jättegott. Det var en väldigt trevlig kväll med massa surr, mat och gott sällskap så jag är nöjd. 

Sen på lördagen så var det middag hos Annika och Andre och även denna gång var det lite knytkalas med nästan samma personer som förra dagen. Denna gång så stod jag och Fredrik för efterrätten och då gjorde vi ananas-paj och den blev jättegoood!! Till förrätt gjorde Sanna och Peter krustader tror jag det heter, det är en liten kopp av typ "kex-bröd" och i dessa koppar hade de en skinkröra och i vissa koppar var det skagenröra och även det var väldigt gott, lagom till förrätt. Sen blev det lax till middag med bakad potatis och chili-creme till vilket också var jättegott. Det blev ingen riktig "fest" någon av dagarna men det var jag glad över för det är så mycket trevligare att umgås utan jättehög musik och ölspel. Att dricka öl/drinkar för att det är gott och sen spela spel och lyssna på bra musik med lagom ljudnivå samtidigt som man minglar om allt möjligt är så härligt:D 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0